Saturday, February 15, 2014

R32

Ne mogu da vam kažem mnogo toga o Barbari. Nije da je se ne sećam. Štaviše, dobro pamtim guste smeđe uvojke, zabrinuto lice istaknutih jagodica, oči boje čokolade. Sećam se i zelene plisirane suknje, belih čarapa i jesenjih cipelica marke kikers, kao i crvenog blejzera koji je pokušavala da zatvori prekrštenim rukama. Razgovarali smo na pola puta između muzičke i osnovne škole. Bio sam zatečen. Obraćala mi se kao neko koga bi trebalo da poznajem. Govorila je brzo i zapitkivala, premda je sve odgovore znala i obznanjivala ih pre nego što bih uspeo da joj uzvratim na pitanje. Tog susreta se spominjem kao neobičnog trenutka, kao da je Barbara upala u njega iz budućnosti ili iz druge dimenzije. Možda sam u njenoj uspomeni traka koja se prekinula, ali za mene je, nažalost, bila samo tačkica koja je provejala. A da sam je dočekao posle solfeđa i poneo joj torbu do kuće? Da li bih je nešto pitao? Verujem da koračajući pored nje ne bih bio usplahiren kao u blizini ostalih devojčica. Primetio bih da miriše na zovu. Voleo bih da joj posmatram prste dok vadi maramicu iz tašnice. Obrisala bi dlanove, a ubrus bi nestao kao da i sam zna da mu tako zgužvanom nije mesto uz damu. Da li bismo tako hodali do svih drugih škola? Da li bi sedela uz mene dok ne razumem rimsko pravo i tako divno mirisala na džem od kajsija i pržene bademe? Da li bi isto onako ljupko uzdisala, zabrinuta? Dokle bi izdržala? Da li bi se, teška srca, rastala od mene ili bih sam naprosto nestao kao zgužvana maramica?

No comments:

Post a Comment